×
Je tu Black Friday se slevama až 30 %! Možnost výměny až do 15. 1. 2025.

Pár za pár, značka Toms obouvá svět

29. dubna 2019 | 0 komentářů

Boty a espadrilky značky Toms – to nejsou jen stylové doplňky k outfitu. Mají daleko ušlechtilejší cíl. Za každý pár, který si někdo koupí v obchodě, Toms obuje jedno bosé dítě pocházející z chudé rodiny. A že má tahle akce smysl, dokazuje fakt, že se značce doposud podařilo obdarovat už přes 60 milionů dětí po celém světě!

Vraťmě se ale nejprve do roku 2006, protože tam celý příběh začíná. Blake Mycoskie byl tehdy devětadvacetiletý kluk, co rozjíždí svůj v pořadí už čtvrtý startup. Přes všechny zkušenosti, které za roky praxe v podnikání získal, měl stále pocit, že to není ono. Že jeho životním posláním je něco jiného. A taky, že bylo. Na dovolené v Argentině, kam v tuto dobu odjel, se mu podařilo nahlédnout do nitra své duše a poznat své pravé já. Předsevzal si, že návštěvu této překrásné jihoamerické země pojme jako misi v poznání kultury. Učil se tango, hrál polo a popřitom popíjel národní víno Malbec. Všiml si, že téměř všichni, s kým se setkal, nosí na nohou obuté zvláštní boty, tzv. alpargata. A právě v tomto momentě se Blakeovi začala v hlavě rodit podnikatelská myšlenka. Co kdyby tyhle zajímavé a nevšední alpargata představil americkému zákazníkovi?

 

„Tyhle neuvěřitelně všestranné boty jsem viděl všude: ve městech, na farmách i v nočních klubech.“

A protože tomu osud chtěl, potkal Blake v jedné argentinské kavárně Američanku, která dobrovolničila v rámci tzv. shoe drive. Vysvětlila mu, že dokonce i v poměrně vyvinutém státě, jakým Argentina je, lze najít děti, jejichž rodiče nemají dostatek peněz na to, pořídit jim boty. Nejen, že jim právě kvůli absenci obuvi hrozí řada nemocí, ale také je pro ně komplikovaná i docházka do školy. Shoe drive má proto na starosti sbírat od lidí boty, které už nepotřebují, a darovat je na potřebných místech. Nicméně i přes to, že se jedná o užitečnou aktivitu, velmi často se stává, že jsou boty příliš velké na dětskou nožičku. Navzdory pomoci některé děti stejně zůstanou bosé.

Vidět na vlastní oči důsledky chudoby Blakeovi doslova rvala srdce. Rozhodl se však, že to tak nenechá. Prvně ho napadlo, že by mohl založit vlastní charitu. Pak ale přišla zlomová myšlenka: proč si nevytvořit vlastní business a díky jeho ziskům pomáhat potřebným?

„Založím si firmu vyrábějící alpargata boty. A za každý pár, který prodám, vyrobím další pár pro chudé děti.“

Prodej jeden pár dnes, daruj další pár zítra. Perfektní koncept, kterému už chybělo jen jméno. Název TOMS odvodil Blake podle fráze „Boty pro lepší zítřek“. Jedná se v podstatě o pouhé zkrácení dvou slov – Tomorrow’s Shoes. Tahle značka totiž není o zakladateli, ale o slibu, který on sám dává lidem.

Úspěch se dostavil záhy! Hned během prvního roku se Blakeovi podařilo prodat deset tisíc párů bot. Brzo se objevil článek o příběhu Toms i v americkém Timesu a po něm se z dříve obyčejných argentinských plátěnek stal doslova žhavý módní hit, o kterém psaly časopisy jako třeba Vogue, People nebo Elle.

Kromě obouvání dětí se značka Toms aktivně věnuje pomoci dětem se zrakovými problémy, pomáhá zajistit čistou a pitnou vodu v šesti zemích světa a podílí se na vzdělávání v oblasti bezpečnějších porodů.

Kalendář akcí

Detailní kalendář »

Přihlásit se

Nepamatuji si heslo

nebo

Registrace

Jazyk